Forældreinfo

Forældrekontakt

Det er vigtigt, at vi om morgenen får sagt goddag til hinanden, så vi ved, at jeres barn er kommet, og I kan fortælle os, hvis der er nogle ting I synes vi skal vide om jeres barn.

Når I går hjem er det også vigtigt, at I siger farvel - så vi ved, at jeres barn er gået. Vi kan så fortælle, hvis der er sket noget specielt i løbet af dagen. Hvis jeres barn bliver hentet af andre, vil vi gerne have besked herom.

Udover den daglige kontakt med jer afsætter vi en gang om året tid til en forældresamtale, hvor vi kan tale uforstyrret sammen om, hvordan jeres barn har det i børnehaven. Hvis I har brug for en ekstra snak ind imellem, er der mulighed for det. I er velkomne til at deltage i børnehavens dagligdag. Vi holder ikke specielle bedsteforældredage, men bedsteforældrene er altid velkomne til at være med.

Forældremøderne giver mulighed for at få snakket med andre forældre og få oplysninger om hverdagen i børnehaven. Og vi forventer, I deltager i disse arrangementer. I det hele taget forventer vi, at I føler jer ansvarlige for samarbejdet omkring jeres barn.

Inden børnene begynder i børnehave, sender vi et brev til dem, hvor vi fortæller lidt os. I vil også blive inviteret på besøg, så I kan se børnehaven, møde os og få en snak med personalet.

Sygdom og medicin

Børnene må ikke være i børnehaven, hvis de er syge eller smitter. I tilfælde hvor barnet bliver dårligt i børnehaven, vil vi ringe efter jer i det omfang det er nødvendigt og vi vil gerne have, at I giver besked til os hvis jeres barn er sygt. Hvis jeres barn skal have medicin efter en sygdomsperiode, så kom og snak med os om det. Sygdomme som f.eks. bronkitis, feberkrampe og allergi vil vi gerne have besked om når barnet starter i børnehaven.

Skiftetøj

Vi vil gerne at jeres barn har skiftetøj med efter behov. Derudover overtøj og fodtøj svarende til årstiden. Der skal være navn i overtøj og fodtøj. Vi har i børnehaven altid en kasse med tøj, så fortvivl ikke hvis I en dag har glemt en beklædningsgenstand - vi finder noget barnet kan låne. Ligeledes glemmes der dagligt tøj heroppe - så kom endelig og rod i vores "glemme-kasse" og se om der er noget dit barn har mistet.
Vi har simpelthen så meget glemt tøj. Der er mange børn rundt om i verden, der godt kan bruge dette. Vi har besluttet, at vi hver den 1. pakker glemt tøj og afleverer dette til "humanitære formål". Til blebørn skal forældrerne selv medbringe bleer.

Fødselsdage

Det er meget vigtigt for børnene, at vi fejrer deres fødselsdag og det gør vi som I og barnet selv vil. Det kan lade sig gøre at holde fødselsdag i børnehaven med flag, fødselsdagssang og anden hygge. Indbydelseskort må gerne deles ud i børnehaven, selvom det er en fødselsdag der afholdes uden vores medvirken.

Legetøj

Børnene må gerne have deres eget legetøj med i børnehaven. Vi synes, det giver børnene et større ansvar over for egne ting, og de lærer at låne ud og holde styr på tingene. Det er specielt i den første tid trygt for barnet at lege/sove med noget de kender. Vi kan ikke tage ansvar for det medbragte legetøj.